W poprzednim tygodniu na zajęciach z robotyki zajmowaliśmy się tematem energii odnawialnej i nieodnawialnej w życiu codziennym człowieka. Dzieci dowiedziały się jakie znaczenie ma energia dla ludzi oraz innych istot żywych. Miały możliwość doświadczyć z pomocą nowej technologii w jaki sposób działa wiatrak. Poniżej przedstawiam scenariusz zajęć oraz zdjęcia i filmiki naszych wytworów.
Scenariusz zajęć
- Temat zajęć: Jak działa wiatrak?
- Cele zajęć:
- Uczniowie posiadają wiedzę jakie jest znaczenie energii w życiu człowieka.
- Uczniowie wiedzą jakie są odnawialne i nieodnawialne źródła energii.
- Uczniowie w parach pracują nad konstrukcją wiatraka.
- Metody pracy:
- Słowna (wprowadzenie w tematykę zajęć, instrukcje do zadań, rozmowa),
- Praktyczna (konstruowanie wiatraków),
- Oglądowa.
- Formy pracy:
- Indywidualna,
- Grupowa,
- Zbiorowa.
- Przebieg zajęć:
- Zabawa wprowadzająca w tematykę zajęć - Uczniowie siedzą w kole na dywanie. W środku znajdują się rozsypane litery oraz robot Dash. Siedmioro chętnych uczniów otrzymuje od nauczyciela dodatkowo jedną literę. Nie mogą oni pokazywać kart innym uczestnikom. Następnie nauczyciel włącza w iPadzie aplikację Go, dzięki której wybrane dzieci będą poruszać Dashem. Zadaniem każdego ucznia z literą jest poruszanie się Dashem po dywanie tak, by najechać na odpowiednik litery, którą mają w ręce. Reszta zapamiętuje poszczególne litery. Wszystkie odpowiednio ułożone dają hasło zajęć: ENERGIA.
- Rozmowa z uczniami na temat energii w życiu codziennym człowieka.
- Film na temat energii odnawialnej i nieodnawialnej: https://www.youtube.com/watch?v=CoiGR53oYwg
- Jak działa wiatrak? - filmik dla uczniów: https://www.youtube.com/watch?v=CQGoQ0g2tGA
- Budowa wiatraków przez pary uczniów.
- Wspólna prezentacja prac.
- Załączniki:





Brak komentarzy:
Prześlij komentarz